Bezpieczna Poczta – Wyjaśnienie i weryfikacja podpisu elektronicznego

Bezpieczna Poczta – Wyjaśnienie i weryfikacja podpisu elektronicznego

Wprowadzenie i instrukcja

Cyberbezpieczeństwo dla Twojej firmy.

Wprowadzenie

Trafiłeś na tą stronę, ponieważ Twój kontrahent zadbał o najwyższy poziom bezpieczeństwa swojej poczty elektronicznej.
Posiada on wdrożoną usługę Bezpieczna Poczta, a Ty otrzymałeś od niego wiadomość e-mail, którą zabezpieczona jest podpisem elektronicznym.

Zapoznaj się z poniższym artykułem. Następujące tematy zostały wyjaśnione w prosty sposób:

Czym jest podpis
Co to oznacza dla Ciebie,
Zagrożenia związane z pocztą elektroniczną
Jak zweryfikować poprawność podpisu Instrukcja krok po kroku.

Podpisanie wiadomości e-mail jest równoznaczne z udzieleniem gwarancji przez nadawcę , że wiadomość dotrze do odbiorcy w niezmienionej formie.

Jeżeli elektroniczny podpis wiadomości jest poprawny, oznacza to, że wiadomość e-mail:

  • Została utworzona przez nadawcę
  • Nie została zmodyfikowana

Nadawcy e-maila, który został podpisany zależy na tym, abyś Ty miał 100% pewności, że to on jest autorem wiadomości oraz że wiadomość nie zostanie zmodyfikowana przez osoby trzecie. Dotyczy to w szczególności informacji wrażliwych, takich jak numery rachunków bankowych na fakturach oraz ważnych załączników.

Podpisana wiadomość oznacza, że wiadomość e-mail którą czytasz na 100% została stworzona i wysłana przez nadawcę, którego widzisz w swoim programie pocztowym.

Oznacza to, że otrzymałeś od nadawcy gwarancję, iż to on jest autorem e-maila oraz że e-mail nie został zmodyfikowany. Tak więc, cała treść e-maila pochodzi od nadawcy.

Przykład: Jeżeli zweryfikujesz poprawność podpisu, oznacza to że numer rachunku bankowego w treści maila lub w załączniku, nie został zmodyfikowany przez hakerów.

Nadawca wiadomości dał Ci tą możliwość, jednak to Ty musisz każdorazowo zweryfikować prawidłowość podpisu. Zajmuje to tylko 5 sekund!

Każdego dnia hakerzy podejmują próby ataku na pocztę elektroniczną różnych firm oraz organizacji, głównie w celu wyłudzenia lub kradzieży pieniędzy. Zagrożone są firmy każdej wielkości.

Najczęściej spotykanymi atakami są:

  • Sfałszowanie nadawcy wiadomości.

Możliwe jest wysyłanie niezabezpieczonych wiadomości e-mail w taki sposób, aby podszyć się pod dowolnego nadawcę.

  • Zmodyfikowanie treści wiadomości lub załącznika

Hakerzy podejmują próby modyfikowania niezabezpieczonych e-maili. Najczęściej modyfikują oni numery rachunków bankowych w treści wiadomości lub w załączniku, abyś Ty lub Twój kontrahent wykonali przelew na błędny rachunek bankowy.

  • Kradzież danych dostępowych (logowania) do skrzynki pocztowej

Hakerzy na różne sposoby próbują uzyskać nasz login i hasło do skrzynki pocztowej. W tym przypadku, uzyskują oni możliwość czytania naszej poczty firmowej, aby zapoznać się ze sposobem komunikacji wewnątrz firmy oraz z klientami. Ponad to, mają oni możliwość wysyłania wiadomości ze skradzionej skrzynki pocztowej, bez konieczności podszywania się pod nadawcę.

Podpis elektroniczny wiadomości e-mail chroni Ciebie oraz Twojego kontrahenta przed fałszywymi wiadomościami e-mail, nawet jeżeli przestępca dysponuje prawidłowym loginem i hasłem do Twojej poczty! Dlatego ważne jest, abyś weryfikował podpis elektroniczny wszystkich e-maili które zawierają numer rachunku konta oraz inne informacje, które uważasz za wrażliwe.

Instrukcja weryfikacji podpisu elektronicznego znajduje się poniżej.

Weryfikacja podpisu elektronicznego krok po kroku

Zweryfikowanie poprawności podpisu elektronicznego

Bezpieczna Poczta

Weryfikacja podpisu zajmuje mniej niż 5 sekund.

Bezpieczna Poczta

Zapytaj o wdrożenie w Twojej firmie!
Formularz kontaktowy
  • Wybierz swojego klienta pocztowego

    Wybierz program klienta pocztowego, którego używasz. Jeżeli nie widzisz instrukcji dla Twojego programu, skorzystaj z formularza kontaktowego i zgłoś nam jakiego programu używasz, a rozszerzymy dla Ciebie instrukcję!

  • Outlook
  • eM Client

Przykład e-maila


Zauważ, że wiadomość e-mail została podpisana.
Podpisana wiadomość posiada ikonę wstążki obok tematu oraz nadawcy, tak ja na poniższej ilustracji..

Po otworzeniu wiadomości, zobaczysz kolejną wstążkę. Kliknięcie tej wstążki ukazuje szczegóły podpisu.

 

Autor podpisu wiadomości wyświetlony jest tuż nad treścią wiadomości e-mail.
Zauważ pole „Podpisane przez vensis@vensis.pl”, które informuje Cię kto jest autorem podpisu danego e-maila.

Zweryfikuj poprawność podpisu. W tym celu umieść kursor myszy na wstążce z kroku 1.
Zobaczysz następujący komunikat „Podpis cyfrowy jest zaufany […]”, świadczący o poprawności podpisu elektronicznego.

Następnie jednokrotnie kliknij na tą ikonę wstążki lewym przyciskiem myszy.
Zobaczysz analogiczny komunikat:

Istotne dla Ciebie są następujące informacje:

  • „Podpis cyfrowy: prawidłowy” – świadczy o poprawności podpisu
  • „Temat” – Temat e-maila 
  • „Od” – Nadawca e-maila 
  • „Podpisane przez” – Osoba, która podpisała cyfrowo wiadomość

Zweryfikuj poprawność podpisu oraz jego nadawcę.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Optio, neque qui velit. Magni dolorum quidem ipsam eligendi, totam, facilis laudantium cum accusamus ullam voluptatibus commodi numquam, error, est. Ea, consequatur.